Κινεζική εταιρεία άρχισε βυθοκόρηση στο λιμάνι «Chernomorsk»
Στο θαλάσσιο λιμάνι «Chernomorsk» (περιοχή της Οδησσού), η κινεζική εταιρεία China Harbor Engineering Company Ltd. (CHEC) έχει ξεκινήσει ήδη την βυθοκόρηση στο κανάλι προσέγγισης της θάλασσας και στην περιοχή λειτουργίας του 1ου αγκυροβολίου του λιμανιού Sukhyi.
Στις 8 Αυγούστου ξεκίνησε στο λιμάνι η υλοποίηση ενός νέου έργου μεγάλης κλίμακας υποδομής της Διοίκησης Θαλάσσιων Λιμένων της Ουκρανίας (ΔΘΛΟυ). Σημειώνεται ότι η βυθοκόρηση στο λιμάνι θα αυξήσει την ανταγωνιστικότητά του στη λεκάνη της Μαύρης Θάλασσας, θα δημιουργήσει συνθήκες για την προσέγγιση πλοίων μεγάλης χωρητικότητας με βύθισμα έως και 14,5 μέτρων του τύπου Capesize με εκτόπισμα μέχρι 100 χιλιάδες τόνους και πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων χωρητικότητας 8 χιλιάδων TEU στα υπάρχοντα αγκυροβόλια. Σύμφωνα με τον επικεφαλής της ΔΘΛΟυ, Raivis Veckagans, αυτά τα έργα βυθοκόρησης στο λιμάνι «Chernomorsk» είναι το επόμενο στάδιο στην εφαρμογή της στρατηγικής της ΔΘΛΟυ για την ανάπτυξη των ουκρανικών λιμένων.
«Ο στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε όλες τις απαραίτητες προϋποθέσεις για την αποτελεσματική εργασία όλων των συμμετεχόντων στην αγορά - ιδιωτικές και κρατικές εταιρείες φορτοεκφόρτωσης, καθώς και να αυξήσουμε την κυκλοφορία εμπορευμάτων και να επεκτείνουμε τη συμμετοχή των ουκρανικών λιμένων στους διεθνείς διαδρόμους μεταφορών. Το «Chernomorsk» διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην υλοποίηση αυτών των σχεδίων», πρόσθεσε ο Veckagans.
Αναμένεται ότι η υλοποίηση αυτού του έργου θα επηρεάσει θετικά τη μακροπρόθεσμη ανάπτυξη των επιχειρήσεων που λειτουργούν στο λιμάνι, συμπεριλαμβανομένων των μεγάλων ιδιωτικών εταιρειών όπως οι Kernel, Risoil και Ylʹychevskyy Zernovoy Termynal Ooo.
Η στρατηγική ανάπτυξης λιμένων προβλέπει επίσης την ανακατασκευή του μετώπου πρόσδεσης με αυξανόμενα βάθη στα σύνορά του. Μιλάμε για την ανακατασκευή των αγκυροβολίων 1-2 και 11-17 με αύξηση του βάθους του έργου στα 15 μέτρα.
Το έργο βυθοκόρησης, που σχεδιάστηκε από το ινστιτούτο του Υπουργείου Υποδομών της Ουκρανίας «ChernomorNIIproekt», προβλέπει όχι μόνο την εμβάθυνση, αλλά και την επέκταση του καναλιού πρόσβασης. Μέχρι σήμερα, το μήκος του καναλιού είναι 1400 μέτρα, πλάτος 150 μέτρα και βάθος 14,5 μέτρα. Μετά την ανασυγκρότηση, οι παράμετροί του θα αυξηθούν: μήκος μέχρι 1600 μέτρα, βάθος έως 16 μέτρα.
Με τη σειρά του, η βυθοκόρηση της περιοχής του νερού του 1ου αγκυροβολίου του λιμανιού Sukhyi θα επιτρέψει να φθάσει σε βάθος στο κεντρικό τμήμα του έως και 15 μέτρα. Η συνολική ποσότητα βυθοκόρησης στο λιμάνι θα είναι περίπου 2 εκατομμύρια κυβικά μέτρα. Πάνω από 500 χιλιάδες κυβικά μέτρα εδάφους θα απομακρυνθούν από το κανάλι προσέγγισης, η περιοχή του νερού θα είναι σχεδόν 1,5 εκατομμύρια κυβικά μέτρα. Η κατά προσέγγιση περίοδος εργασίας για τα έργα θα είναι από 2 έως 5 μήνες. Το κόστος υλοποίησης του έργου είναι 404,1 εκατομμύρια UAH χωρίς ΦΠΑ, εκ των οποίων 87,1 εκατομμύρια UAH θα διατεθούν για την εκβάθυνση του καναλιού και 317 εκατομμύρια UAH για την περιοχή του νερού. Για τη βυθοκόρηση, η CHEC κινητοποίησε ένα στόλο βυθοκόρησης 15 πλοίων που έχουν ήδη φθάσει στα λιμάνια.
Η εταιρεία CHEC επιλέχτηκε για έργα βυθοκόρησης στο λιμάνι «Chernomorsk» κατόπιν της ανοικτής υποβολής προσφορών. Οι μεγαλύτερες εταιρείες βυθοκόρησης στον κόσμο συμμετείχαν στον διαγωνισμό: China Harbor Engineering Company Ltd. (Κίνα), LTD Novadeal (Βέλγιο), Jan De Nul n.v. (Κάτω Χώρες), Van Oord Dredgingand Marine BV (Κάτω Χώρες). Η CHEC προσέφερε το χαμηλότερο κόστος εργασίας. Η εξοικονόμηση ανήλθε σε 40 εκατομμύρια UAH ή το 10% της προβλεπόμενης αξίας.
Το εμπορικό λιμάνι «Chernomorsk» είναι ένα καθολικό διεθνές λιμάνι, ένα από τα μεγαλύτερα στη Μαύρη Θάλασσα. Η εταιρεία διαθέτει εξειδικευμένα τερματικά και συγκροτήματα που επιτρέπουν τη φόρτωση φορτίων χύδην και γενικού φορτίου. Οι 29 θέσεις αγκυροβόλησης μπορούν να εξυπηρετήσουν σκάφη χωρητικότητας μέχρι 100 χιλιάδων τόνων.
Μετάφραση: Ιωάννα Τελιανίδη
Πηγή: unian.ua