Από την μπροστινή πόρτα από σήμερα η είσοδος σε λεωφορεία και τρόλεϊ
Στόχος η μείωση της εισιτηριοδιαφυγής - Αντιδρούν οι οδηγοί των λεωφορείων - Ελαστικοί για σήμερα οι οδηγοί που επέτρεπαν την επιβίβαση και από τις πίσω πόρτες λεωφορείων και τρόλεϊ
Προβληματισμός επικρατεί για το νέο σύστημα εισόδου στα λεωφορεία και τα τρόλεϊ που ετοιμάζεται να προωθήσει από σήμερα ο ΟΑΣΑ.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το μέτρο, που είναι προγραμματισμένο να τεθεί σε εφαρμογή από σήμερα, προβλέπει την επιβίβαση των επιβατών σε λεωφορεία και τρόλεϊ μόνο από την μπροστινή πόρτα για να γίνεται... ο έλεγχος των εισιτηρίων από τον οδηγό, να τσεκάρει δηλαδή ποιοι ακυρώνουν το εισιτήριό τους και ποιοι όχι, ποιοι περνάνε την κάρτα του και το ηλεκτρονικό εισιτήριό τους από το ηλεκτρονικό μηχάνημα του λεωφορείου.
Φυσικά θα γίνονται και οι γνωστοί έλεγχοι των εισιτηρίων από τους αρμόδιους ελεγκτές κατά προτεραιότητα στις ώρες αιχμής. Ηδη, μάλιστα, 65 νέοι ελεγκτές ετοιμάζονται να ενταχθούν στο υπάρχον προσωπικό ελεγκτών, ενώ ο ΑΣΕΠ έχει εγκρίνει ήδη 140 ακόμη προσλήψεις.
«Η είσοδος των επιβατών από τη μπροστινή πόρτα θα ξεκινήσει σταδιακά σε κάποιες γραμμές, ώστε το φθινόπωρο να εφαρμοστεί πλήρως», δήλωσε ο γενικός γραμματέας Μεταφορών Θάνος Βούρδας.
Αντιδρούν οι οδηγοί
Ωστόσο, αντίθετο στην εφαρμογή του μέτρου για επιβίβαση σε λεωφορεία και τρόλεϊ μόνο από την μπροστινή πόρτα είναι το Συνδικάτο Εργαζομένων και θυγατρικών εταιρειών ΟΑΣΑ.
Σε επιστολή τους που έχει αποδέκτες τον Πρόεδρος και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΑΣΑ κάνουν λόγω για μία αιφνίδια, δίχως προγραμματισμό και χωρίς συνεννόηση απόφαση που θα έχει ως αποτέλεσμα τις καθυστερήσεις στα δρομολόγια και την ταλαιπωρία των επιβατών.
Μεταξύ άλλων στην ανακοίνωση τους αναφέρουν «Εμείς ως εργαζόμενοι που σεβόμαστε τους επιβάτες και στοχεύουμε στην ασφαλή και όσο γίνεται πιο αξιόπιστη συγκοινωνία , δεν θα θέσουμε σε κίνδυνο τους επιβάτες, δεν θα τους ταλαιπωρήσουμε επειδή το θέλετε εσείς, αλλά ούτε θα μετατραπούμε εμείς οι οδηγοί ξανά σε «πολυμηχανήματα» των προχειροτήτων σας». Ενώ καταλήγει «Σας καλούμε για την άμεση άρση της απόφαση σας».
Σε σχετικό blog που διαθέτουν αναφέρουν ότι «αν οι αρμόδιοι είχαν κάνει μελέτη για το συγκεκριμένο μέτρο, θα καταλάβαιναν ότι δεν μπορεί να εφαρμοστεί, αν πάρουμε παράδειγμα την οδό Δροσοπούλου ο οδηγός θα πρέπει να πλαισιώσει την μπροστινή πόρτα στο πλήθος του κόσμου που πρέπει να επιβιβαστεί επομένως είναι αδύνατη η αποβίβαση, καθώς στην συγκεκριμένη οδό παρόλο που υπάρχουν ειδικές πλατφόρμες ανοίγουν μόνο δύο πόρτες. Το ίδιο συμβαίνει στην συντριπτική πλειοψηφία των στάσεων οι οποίες είναι γεμάτες εμπόδια, να μην ξεχάσουμε τις στάσεις που είναι δίπλα σε φανάρια και σε διασταυρώσεις, με την εφαρμογή του μέτρου «είσοδος από εμπρός» το λεωφορείο θα πρέπει να σταθμεύσει αρκετά μέτρα πιο πίσω και να προκύψουν ατυχήματα κατά την επιβίβαση/αποβίβαση επιβατών, καθώς όλα αυτά αυτή τη στιγμή ελέγχονται από τον οδηγό που σταθμεύει το λεωφορείο ανάλογα με τα εμπόδια τραβώντας το λεωφορείο όσο εμπρός ή πίσω χρειάζεται για ασφαλή επιβίβαση/αποβίβαση».
Ελαστικοί για σήμερα οι οδηγοί που επέτρεπαν την επιβίβαση και από τις πίσω πόρτες λεωφορείων και τρόλεϊ
Ξεκινά από σήμερα η επιβίβαση μόνο από την μπροστινή πόρτα σε λεωφορεία και τρόλεϊ, προκειμένου οι επιβάτες να ακυρώνουν το εισιτήριό τους.
Τα λεωφορεία φέρουν σχετική κάρτα που… καθοδηγεί τον κόσμο αναγράφοντας «Μόνο Είσοδος» και «Μόνο Έξοδος», αν και οι περισσότεροι ήταν απροετοίμαστοι.
«Δεν γνώριζα ότι θα πρέπει από δω και πέρα να ανεβαίνω μόνο από μπροστά κι όχι από τις πίσω πόρτες. Αλλά δε νομίζω ότι θα έχω πρόβλημα. Θα το συνηθίσω. Ίσως είναι και καλύτερα γιατί δεν θα συνωστιζόμαστε άδικα» δηλώνει η 22χρονη Μαρία Παπαοικονόμου, ενώ ο 70χρονος Γιώργος Παπαγεωργίου τονίζει: «μέχρι να το συνηθίσω θα περάσει ένα μικρό χρονικό διάστημα. Τόσα χρόνια εξάλλου όποτε ανέβαινα σε λεωφορείο ούτε που σκεφτόμουν από ποια πόρτα πρέπει να ανέβω. Ελπίζω πάντως να το τηρήσει ο κόσμος και να μην προσπαθούν κάποιοι να ξεφύγουν».
Οι οδηγοί πάντως για σήμερα φάνηκαν περισσότερο ελαστικοί επιτρέποντας σε κάποιους επιβάτες να ανέβουν και από τις πίσω πόρτες, χωρίς να εμποδίσουν την είσοδό τους. Κάποιοι μάλιστα εξηγούσαν στο επιβατικό κοινό ότι θα πρέπει να προσαρμοστεί με το μέτρο.
«Εμείς αυτό που μπορούμε να κάνουμε είναι να τους λέμε ότι πρέπει να συνηθίσουν να επιβιβάζονται από μπροστά για να ακυρώνουν το εισιτήριό τους και να αποβιβάζονται από τις πίσω πόρτες. Ελπίζουμε να συμμορφωθούν και να μην έχουμε ζητήματα» δηλώνει ο οδηγός Γιάννης Παπαδόπουλος.
Πηγή: protothema.gr