| sadowod.com | vivaspb.com |

Το Αζερμπαϊτζάν, η Γεωργία και η Τουρκία εγκαινίασαν σιδηροδρομική γραμμή που συνδέει την Ασία με την Ευρώπη παρακάμπτοντας τη Ρωσία

Γράφτηκε από τον/την Admin2 . ΑΛΛΕΣ ΧΩΡΕΣ

Οι ηγέτες του Αζερμπαϊτζάν, της Γεωργίας και της Τουρκίας, εγκαινίασαν με επισημότητα τη Δευτέρα 30 Οκτωβρίου, ένα παγκόσμιο σιδηροδρομικό έργο το οποίο συνδέει την Κίνα με την Ευρώπη παρακάμπτοντας τη Ρωσία.

Το κόστος του αποκαλούμενου Road Silk έχει ξεπεράσει το 1 δισεκατομμύριο δολάρια.

Ο δρόμος άρχισε να χτίζεται το 2007 και σχεδιαζόταν να παραδοθεί έως το 2011, όμως η προθεσμία αναβλήθηκε αρκετές φορές. Σύμφωνα με τον Τούρκο Πρόεδρο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, αυτός ο δρόμος χρηματοδοτήθηκε από τις συμμετέχουσες χώρες.

Η τελετή έλαβε χώρα στον οικισμό Aλιάτ, ο οποίος είναι ένα μακρινό προάστιο της πρωτεύουσας Μπακού (Αζερμπαϊτζάν), περίπου 70 χιλιόμετρα νότια-ανατολικά του κέντρου της πόλης. Ο συγκεκριμένος σταθμός είναι ένας σημαντικός σιδηροδρομικός κόμβος.

Τα τρένα ταξιδεύουν από την Κίνα προς το Καζακστάν μέσα από το νέο σιδηροδρομικό τερματικό σταθμό, το λεγόμενο ξηρό λιμάνι Χόργκος. Επιπλέον, διασχίζοντας όλο το Καζακστάν, πηγαίνουν στην ακτή της Κασπίας Θάλασσας. Μετά το πέρασμα με πλοίο στο Μπακού θα μπαίνουν ξανά στο σιδηρόδρομο, ακολουθώντας διαδρομή από τη Γεωργία (Τιφλίδα) έως την Τουρκία (Καρς) και από εκεί, μέσω των υπαρχουσών σιδηροδρομικών γραμμών, τα φορτία μπορούν να παραδοθούν σε ολόκληρη την Ευρώπη.

Για τη δημιουργία του έργου, τοποθετήθηκε μια καινούργια γραμμή 105 χιλιομέτρων από το Αχαλκαλάκη της Γεωργίας έως το Καρς της Τουρκίας. Ο νέος σιδηρόδρομος θα προωθήσει την οικονομική ανάκαμψη στις περιφέρειες.

Αναμένεται ότι στο πρώτο στάδιο η μέγιστη δυνατότητα μεταφοράς φορτίων θα ανέρχεται σε 5 εκατ. τόνους ετησίως, και στο μέλλον προβλέπεται να αυξηθεί σε 15 εκατ. τόνους.

Μετάφραση: Ιωάννα Τελιανίδη

Πηγή: biz.nv.ua